Informationssikkerhed
Digitalisering forandrer i disse år det danske samfund. Vi lagrer i stadig stigende grad vores
informationer digitalt, vi effektiviserer vores arbejdsgange, og vi moderniserer hele den offentlige sektor og tilbyder digitale løsninger.
Grundejernes Investeringsfond tager del i denne udvikling. I dag er al vores sagsbehandling
digital, vores kunder kan få adgang til at se en del af deres data og foretage digitale indberetninger via vores hjemmeside, og vi sender digitale breve via Offentlig Digital Post.
Den gennemgribende digitalisering stiller krav til vores informationssikkerhed. Vores ressortministerium, andre offentlige myndigheder, kunder, leverandører, samarbejdspartnere og alle
andre forventer, at GI er i stand til at behandle vores informationer sikkert og forsvarligt. Kun
derigennem kan GI være en troværdig myndighed og samarbejdspartner.
Informationssikkerhed er med andre ord en forudsætning for, at GI kan udøve sine aktiviteter
– og derfor er det en strategisk ledelsesopgave.
GI har derfor udarbejdet et ledelsessystem for informationssikkerhed dokumenteret i en informationssikkerhedshåndbog. Som led heri er defineret en informationssikkerhedspolitik, der
opretholder et sikkerhedsniveau afstemt efter krav, risiko og væsentlighed i forhold til opgaver. Der kan aldrig ske en fuldstændig beskyttelse, og derfor skal ressourcer og indsatser prioriteres.
GI skal sikre en høj driftssikkerhed ved at minimere risici for nedbrud og datatab, og GI skal
arbejde for at bevare kritiske og følsomme informationers tilgængelighed, pålidelighed og fortrolighed.
Med andre ord: GI er bevidst om sit ansvar for informationssikkerhed i en digital verden.
---
Adgang til forudaftalt fjernsupport vedrørende GI's selvbetjening